Wysłany: Czw Paź 03, 2013 21:57 Temat postu: UCHWAŁY WE WSPÓLNOTACH MIESZKANIOWYCH
O podjętych uchwałach należy powiadomić wszystkich właścicieli lokali (również tych obecnych na zebraniu) zgodnie z art. 23, ust. 3 UWL (Ustawa o Własności Lokali). Każdemu właścicielowi lokalu (a nie najemcy) należy wręczyć kopię uchwały za potwierdzeniem odbioru na liście doręczeń lub wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Tzw. „wrzucenie uchwały do skrzynki na listy” nie jest skutecznym powiadomieniem na piśmie, nie jest nim również informacja na tablicy ogłoszeń:
Nie ma zapisu w art. 23, ust. 2 UWL, że uchwały mogą być podejmowane bądź na zebraniu, bądź w drodze indywidualnego zbierania głosów TYLKO przez Zarząd.
Art. 25. UWL
1. Właściciel lokalu może zaskarżyć uchwałę do sądu z powodu jej niezgodności z przepisami prawa lub z umową właścicieli lokali albo jeśli narusza ona zasady prawidłowego zarządzania nieruchomością wspólną lub w inny sposób narusza jego interesy.
1a. Powództwo, o którym mowa w ust. 1, może być wytoczone przeciwko wspólnocie mieszkaniowej w terminie 6 tygodni od dnia podjęcia uchwały na zebraniu ogółu właścicieli albo od dnia powiadomienia wytaczającego powództwo o treści uchwały podjętej w trybie indywidualnego zbierania głosów.
TO TYLE W KWESTII INDYWIDUALNEGO ZBIERANIA PODPISÓW POD "POMYSŁAMI" ZARZĄDU WSPÓLNOTY
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Możesz zmieniać swoje posty Możesz usuwać swoje posty Możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.